.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت شهرهای کرونایی قرمز مازندران نارنجی شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت شهرهای قرمز مازندران نارنجی شد و نام پنج شهر استان هم در ردیف زرد قرار گرفته است.
وضعیت شهرهای کرونایی قرمز مازندران نارنجی شد

شمال نیوز: دکتر سیمین بابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های آمل ، رامسر ، نکاء، بهشهر و گلوگاه که تا پایان هفته گذشته قرمز بود به نارنجی تغییر وضعیت دارد.

 

وضعیت شهرستان آمل طی چند ماه گذشته و حتی پیش از طرح محدودیت های جامع که از اول آذر ماه به اجرا گذاشته شد ، قرمز بود. رامسر و نکا هفته قبل به جمع قرمزها پیوستند. وضعیت بهشهر از اول آذر متغیر بود به گونه ای که در آغاز اجرای طرح قرمز بود ، ۲ هفته بعد نارنجی شد و هفته قبل دوباره قرمز شد. گلوگاه نیز از هفته سوم اجرای طرح محدودیت های جامع وضعیت قرمز پیدا کرد.

 

برخی از شهرستان های قرمز مازندران مانند محمود آباد ، ساری و نور هفته قبل به نارنجی تغییر وضعیت داده بودند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که وضعیت پنج شهرستان میاندرود ، فریدونکنار ،  سواد کوه ، سیمرغ و بابلسر هم از نارنجی به زرد تبدیل شده است.

 

نه به عادی انگاری کرونایی 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان را امیدوار کننده توصیف کرد و به شهروندان نسبت به هرگونه عادی انگاری رفتاری و بازگشت شرایط قرمز هشدار داد.

 

دکتر بابایی اظهار داشت : تغییر وضعیت رنگ بندی ها نباید در سطح استان به معنای از بین رفتن خطر ابتلا به ویروس کرونا از سوی مردم تلقی شود و باید رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی تاکید کرد : هر گونه تلقی عادی انگاری از تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، می تواند بار دیگر محدودیت های سفت و سخت و تعطیلی مشاغل و بنگاه های اقتصادی و در مجموع خسارت به حوزه اقتصادی را افزایش دهد.

او ادامه داد : بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ، محدودیت های کرونایی در وضعیت کرونایی زرد و نارنجی نیز با شدت کمتری همچنان ادامه خواهد داشت و این محدودیت ها به خصوص در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر با کاهش ساعت کار واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ و ممنوع شدن تردد خودرو از ساعت ۲۰ تا ۴ صبح همراه می شود.

 

یلدای قرمز و نگرانی پرستاران 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به نگرانی درمانگران برای دورهمی شب یلدا اشاره کرد و گفت : همان گونه که پیشتر نیز هشدارهای لازم به مردم در باره مخاطرات برپایی شب یلدا و چله نشینی هشدارهای لازم داده شد، باید از هر گونه برنامه ریزی برای انجام دورهمی بپرهیزند ، چرا که  انجام این رفتار بار دیگر سطح آلودگی استان به ویروس کرونا را افزایش خواهد داد.

ویروس کرونا نخستین بار سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل از سوی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در استان شیوع یافت و تاکنون ۲ موج آن پشت سر گذاشته شد و از اوایل مهرماه سال جاری تاکنون این خطه شمال کشور در موج سوم همه گیری این ویروس قرار دارد.

اگر چه بر اساس اعلام ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل شیب ابتلا به ویروس کرونا در این استان در موج سوم تا حدودی روند ملایم تری را نسبت به ۲ موج قبلی پشت سر می گذارد، ولی عادی انگاری رفتار کرونایی می تواند بار دیگر سطح آلودگی به این ویروس را افزایش دهد و این خطه شمال کشور را وارد پیک موج سوم کند، در حالی که تمام استان های کشور این پیک را پشت سر گذاشته اند.

بر اساس آمار هم اکنون حدود یک هزار نفر با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند . در یک هفته گذشته یک هزار و ۱۸۲ بیمار جدید در بیمارستان های مازندران بستری و در همین مدت یک هزار و ۵۲ بیمار پس از بهبود نسبی از بیمارستان ها مرخص شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.